Translate

dimecres, 24 d’octubre del 2012

L'Scratch


Aquesta setmana a l'assignatura de GITIC vam estar treballant amb un programa que utilitzen els nens de primària a les aules d'informàtica, i que serveix per crear animacions, l'Scratch. Quan parlem de programes d'aquest tipus, no és difícil relacionar-ho amb el concepte del constructivisme, on l'infant construeix el seu coneixement mitjançant la relació que té amb l'entorn. Aquesta activitat que sorgeix de la relació amb l'entorn, provoca un aprenentatge en el nen. L'alumne té la possibilitat d'experimentar amb una eina molt utilitzada com és l'ordinador. A continuació us poso un vídeo on queda tot molt més explicat de manera detallada i per professionals del tema. Edu3.cat
 



A mi personalment, em va costar bastant fer-lo servir al principi, bé i també al final. Quan ho vam començar a fer tota la classe junts semblava bastant fàcil perquè només havia d'anar seguint el que el professor deia, però un cop ens va deixar estona lliure per acabar el nostre projecte, em vaig embolicar tocant botons, i al final no va quedar com m'hauria agradat que quedés.
 És un material molt bo, ja que permet que un alumne faci animacions d'allò més simples. L'hem après a utilitzar en una única sessió de classe i per això no hem pogut acabar de veure totes les seves possibilitats. Tot i així, crec que els resultats són molt més bons quan se li dedica més temps, ja que en un principi potser costan una mica d'entendre. 
A continuació us poso també l'enllaç de la pàgina web de l'Scratch i també l'enllaç de la meva creació. Sincerament m'hagués agradat dedicar-hi més temps perquè el resultat no és el que esperava. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada