Vam treballar a classe fa uns dies una teoria bastant interessant que es va desenvolupar fa anys sobre el procés de l'aprenentatge. A continuació, us explico una mica de que parla.
Benjamín Bloom va desenvolupar la seva taxonomia d’objectius educatius
que era una eina per estructurar i comprendre el procés d’aprenentatge.
Aquesta taxonomia encaixava amb el domini psicològic cognitiu amb el qual es
processa informació, coneixement i habilitats mentals. També segueix el procés
del pensament, és a dir, no entenem un concepte si primer no el recordem i de
manera molt semblant no podem aplicar coneixements o conceptes si no els
entenem. Bloom va descriure cada categoria amb un substantiu i les va
organitzar en ordre ascendent, d’inferior a superior. Anys més tard aquesta
taxonomia es va revisar i es van produir modificacions, els substantius van
passar a ser verbs com per exemple: recordar, entendre, aplicar, analitzar,
avaluar o crear. Es va revisar novament per poder digitalitzar aquesta
taxonomia.
Tot seguit, adjunto la imatge de quadre on tots aquests verbs surten classificats i relacionats amb activitats útils per la seva aplicació.
Doncs a partir de la lectura del document on queda explicada i resumida tota la taxonomia, ens van proposar fer un resum on quedés tot explicat en poques línies, i també una taula on relacionéssim els verbs clau amb activitats realitzades a l'aula i amb activitats que podríem proposar als infants.
A partir de fer aquests treballs t'adones que la majoria de coses que fem tenen un "perquè", un motiu o una explicació de perquè es fan així o perquè reaccionem d'una manera o d'una altra segons el que fem.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada