Translate

diumenge, 30 de setembre del 2012

Aprenent amb twitter

Bona tarda! 

A l'entrada d'avui us parlaré d'una classe que vaig tenir fa uns dies. 


Twitter icon.pngLa classe va consistir en conèixer una xarxa social molt popular actualment, el Twitter. Aquesta xarxa permet enviar missatges curts, Tweets, que es mostren a la pagina o perfil de l'usuari. Perquè un altre usuari pugui veure el tweet d'un altre, s'ha de subscriure a la seva pàgina, i això rep el nom de  seguir. Aquests missatges no són privats, però tot i així, es pot posar l'opció perquè només siguin vistos pels seguidors. En un principi aquesta pàgina era utilitzada principalment pels famosos, aquests anaven posant el que feien o pensaven i la resta del món ho podia veure. Actualment, és una de les xarxes més utilitzades i la fan servir milions de persones, conegudes i no conegudes. A part d'això, també vem veure que cada usuari té un nom i aquest ha d'anar introduït sempre per una @, i finalment per concloure els aspectes més bàsics del Twitter, dir que vem estar parlant durant una llarga estona d'alguns serveis que ofereix la xarxa com per exemple, els hashtag que és una aplicació que et serveix per posar etiquetes sobre el que estàs dient, i crear una comunitat de gent que utilitza la mateixa etiqueta en alguna ocasió. Aquestes etiquetes van introduïdes pel signe #. Enllaçant amb aquest últim tema, explicar que també vem conèixer una pàgina molt relacionada amb el Twitter, que ens permet utilitzar una última eina que són els Twubs. Els Twubs és una pàgina web que el que fa és crear comunitats de gent, al voltant dels hashtags. Gent amb els mateixos interessos pot veure, un cop s'ha unit a la comunitat que li interessa, com altres persones publiquen Tweets sobre el mateix tema. 






De fet, jo ja coneixia el Twitter des de fa molt temps, per tant moltes de les coses de les que es van parlar a classe ja em sonaven. Però si que és veritat que moltes vegades t'uneixes a una cosa sense gaire coneixement i vas fent, i classes com aquesta van bé per veure fins a quin punt pots arribar a saber. Potser el que em va interessar més de la classe va ser quan vem parlar dels Twubs, perquè mai havia sentit a parlar abans, i és interessant saber que a vegades un tema que t'interessa a tu, també li interessa a mig món més, i així pots saber que és el que opina la resta de gent.

Finalment, dir que com ja he dit anteriorment, el Twitter no és una eina nova per mi. L'he utilitzat fins ara, i així ho seguiré fent, però des d'un punt més educatiu m'ha ensenyat que no només em pot servir per posar el que em passa pel cap o "espiar" a famosos, sinó que puc seguir també a grans personalitats o  entitats educatives, que em proporcionin informació sobre la meva carrera i, per tant, sobre el meu futur.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada